Let it snow

let-it-snoow

Titel: Let it snow
Författare: Maureen Johnson, John Green, Lauren Myracle
Förlag: Bonnier carlsen
Utgivningsår: 2016

Jag vet att det redan är januari och att det antagligen inte är någon som vill läsa en recension av en bok med jultema, men jag tänker njuta av julen så länge det är snö ute.

Den här boken fick jag i julklapp och jag önskar att jag hade fått den innan jul, för den är perfekt om en behöver komma i julstämning. Boken innehåller tre noveller av Maureen Johnson, John Green och Lauren Myracle. Alla tre historier utspelar sig på julafton och länkas ihop på ett fint sätt. En snöstorm drabbar staden och i alla tre historier får vi besöka samma Starbucks café.

Jubileeexpressen av Maureen Johnson var nog novellen jag gillade bäst. Jag tyckte även om John Greens story, trots att jag störde mig på att Tobin beskrev Greven som ”mer som en vanlig människa än andra tjejer”. Snälla Tobin, tjejer är också  människor. Förstod inte heller varför alla var så besatta av cheerleaders. (Men det kanske delvis är för att vi inte har cheerleaders på svenska skolor?!) Lauren Myracles novell var ganska rolig, men smått förvirrande.

För att sammanfatta: inte en fantastisk bok, men mysig att läsa i juletider.

Kommentera

