Bok tag!

Har inte blivit taggad, men jag snor skamlöst listan ändå!

1. Var någonstans läser du helst din bok?                                                                                 I sängen eller soffan.

2. Din favoritbok.
Harry Potter. Jag har svårt att välja en favorit i serien dock.

3. Vilken bok läser du för tillfället?
Middagsmörker av Charlotte Cederlund.

4. Köper du eller lånar du dina böcker?
Lånar för det mesta, för att jag har ont om pengar och plats i bokhyllorna.

5. Hur ofta och hur länge läser du?
Oftast försöker jag läsa lite varje dag. Hur mycket jag läser i sträck varierar kraftigt, allt från några minuter till flera timmar.

6. Hur brukar du avsluta din läsning? Vid en speciell del, eller kapitel och sida?
Helst avslutar jag vid kapitel, men jag blir ofta avbruten mitt i då jag läser mycket när jag åker kommunalt.

7. Vilken bok levde inte upp till dina förväntningar?
Den enda jag kommer att tänka på är Looking for Alaska av John Green, vilket i för sig är en väldigt bra bok! Problemet är att jag hade extremt höga förväntningar, eftersom vissa påstod boken hade förändrat deras liv och det var det bästa som någonsin skrivits. (Som sagt, bra bok men inte riktigt bra)

8. En bok som du gärna vill läsa?                                                                                                 Efersom jag läste Mitt hjärta går nyligen är jag ganska sugen på Christoffer Holsts nya bok Mindfulness för losers. 

9. Favoritbok från barndomen?    
Harry Potter och de vises sten? Det har varit min favorit sedan jag var 7 år och jag kommer inte ihåg vad jag hade för favorit innan det.

10. Favoritgenre på böcker
Young adult, urban fantasy och skräck.

Kommentera

