Mitt hjärta går på

ChristofferHolst_Mitt hjärta går på_inbunden.indd

Titel: Mitt hjärta går på
Författare: Christoffer Holst
Förlag: Bokfabriken
Utgivningsår: 2015

Handling: Chavve är 22 år och flyttade till Stockholm för tre år sedan, men har ändå inte lärt känna någon. Han jobbar på ett konditori och älskar romantiska filmer. Pontus bor fortfarande hemma hos sina föräldrar, har panikångest och vet inte vad han ska göra med sitt liv. De träffas via en dejtingapp och deras liv börjar plötsligt att ljusna…

Omdöme: Mitt hjärta går på är en typisk feelgood-roman och påminner mycket om romantiska filmer som Notting Hill (vilket är passande eftersom ett svenskt produktionsbolag har köpt filmrättigheterna!!). Det är verkligen synd att det var en kort bok, för den var så himla bra. För det mesta är den charmig och rolig, men vissa delar är hjärtkrossande.

Jag älskar även att det är en HBTQAI+bok som inte bara handlar om att komma ut, lite som David Levithans böcker. Jag älskar även att ämnen som psykisk hälsa och ensamhet tas upp. Dock önskar jag att en hade fått lära känna karaktärerna lite bättre, men jag gav ändå boken 5/5 på Goodreads. Hans andra bok Mindfulness för losers kommer ut om bara några dagar och jag ser verkligen fram emot att läsa den också!

Kommentera

