The raven king

ravenkung

Titel: The raven king (The raven cycle #4)
Författare: Maggie Stiefvater
Förlag: Scholastic
Utgivningsår: 2016

Handling: Fjärde och sista boken i The raven cycle (OBS! Spoilers för de som inte läst de tidigare böckerna!). Jakten på den sovande kungen Glendower fortsätter. Blue har fortfarande inte kysst Gansey, eftersom om hon kysser sin sanna kärlek kommer han att dö. Det är förbestämt att det här är året som Gansey dör och den största frågan är om det verkligen hjälpte att använda hashtagen #SaveGansey2016 på tumblr?

Omdöme: Boken är ganska filosofisk och Stiefvater har verkligen ett unikt språk. Karaktärerna har verkligen utvecklats under seriens gång, men jag saknade Noah som inte var med lika mycket i den här boken.

 Jag tror inte jag klarar av recensera mer utan spoila hela boken, så det enda jag säger är att det var ett riktigt bra slut på serien. Jag hade verkligen velat veta mer i slutet av epiologen, men om Maggie Stiefvater verkligen ska skriva en hel trilogi om Ronan så kanske det ändå kommer en slags fortsättning.

Skärmklipp 2016-08-18 10.13.53

Det kommer nog dröja innan det kommer någon ny bok, men det här ger mig förhoppningar!

Ända sedan The raven king kom ut har jag varit rädd för att se spoilers på tumblr, så jag är glad att jag äntligen har läst den nu!

Kommentera

